2. بیا منو بخر!

از وقتی یادم میاد هشدار برای کبری یازده رو دوست داشتم . ماشین سواری تند و با سرعت بالا . موزیک و رانندگی رو هم دوست داشتم . بالاخره رفتم برای گواهی نامه گرفتن . محال می دونستم ماشین خرید رو . بچگی فرمون ماشین لوکس با کلاس و باحالم گردالی ِ چرخ خیاطی قدیمی مامان بود ایرادش هم این بود که دنده نداشت !

منتظر بودم گواهی نامه ام بیاد . چقدر رو ماشینش حساس بو د. میگفت نبینم یک هو ماشین برداری بری بیرون ها وایستا خودم بیام! از بچگی همین طور بود منم همان طور ، که دوست داشتم همه چیز مال خودم باشه تا منت مال کسی رو دوشهام سنگینی نکنه . بدم می اومد از اُرد و بکن و نکن و خراب شد و فنرش زد بالا و سو خت و پودر شد و تو کردی و تو کردی!  یک بار منو برد تمرین ، خوب رانندگی نکردم از بس زر زد ! چپ برو راست برو ! جلوت نگاه کن بچه رو زیر نگیری ! اینجوری نرو فرمون رو اونجور نچرخون! وسط سه راه خیلی وحشتناک برای من گیر داده بود اول باید عقب نگاه کنی بعد بری انقدر جیغ ویغ کرد و یک کامیون زپرتی که راننده اش احمق بود بوق زد ور گوش من که با دنده خلاص و کلی عصبانیت ماشین زدم کنار و گفتم خودت بتمرگ پشت رول و گورمون گم کنیم! من ترسیدم  ، اون همه چی رو انداخت گردن من و بی عرضگی! اونجا بود شاید که من از RD بدم اومد ولی خداییش انگار کاپوتش یک نقابه که زور میزنی چشات و بدی بالا تا جلوت ببینی اما با مخ میری تو سقف!

یک بار بعدش مثلا خواستن ترسم بریزه . گفتن خوابیده یعنی از نظر من که ولو شده بود کف زمین چسبیده بود مثل کنه صداش هم میزدی بیدار نمیشد ، بیا ماشین ور دار ببر تو پارکینگ ! مادر جان نشست کنارم یک خیابون رو با شیشه های دودی که انگار زده آدم رو کور کرده روندم ! مادر جان هم بالافاصله نشست رو صندلی شد علامه دارالنصایح! انقدر جیغ جیغ کرد و آی دختر و آی دختر مراقب باش و فلان فیلان و بهمان! که موقع رفتن تو پارکینگ با جیغ مادر جان که کمک کنه نریم تو باغچه اونوری رفتیم تو فاصله پله ای دو تا پارکینگ و ماشین ازش در نیومد . خانم غرغر زنان و اینا که حس بی عرضگی بهم میداد رفتن داخل! همسایه های آقا چنان کارشناس معرکه فضول سر رسیدن که خیر بده بهشون هیچی نگفتن ولی من آب شدم و چقدر خجالت کشیدم!  پدر جان هم هی میگفت ماشین بر ندار من برات می خرم . ماشین کس دیگه به درد نمیخوره . سر خورده شدم خودمم بهش دامن زدم . حرف دختره کلاس رانندگی پیچید تو گوشم که گواهی نامه گرفتی برای داخل کیفت یادگاری . منی که انقدر علاقه به رانندگی داشتم جاش ترسیدم .

حالا حقوق بگیرم . دارم با حقوقم دو سه تا میکنم که کی میتونم ماشین بخرم ، اول خونه بخرم یا ماشین . گیر کردم وسط راهنمایی با تدبیر و عقلانی بقیه ، یکی میگه پولات جمع کن خونه بخر ، یکی میگه جهازیه پول میخواد . یکی میگه مگان بردار یکی میگه پراید بخر زدی تیر چراغ و مالیدن بهش و رفت تو دیوار غصه ات نشه ، پدر جان هم پراید سه تومنی! دیده بود جوگیرانه میخواست بخره البته بهم گفت پولش خورد خورد بهش میدادم! خودم دلم پیش 206 آلبالویی بود ، یکی گفت آلبالویی بخری اول و اخر مال خودته ، یکی گفت سفیدش بخر ، یکی گفت برای دست اول ماشین خیلی روانی هست و پراید بخر! یکی گفت پراید سه تومنی به درد نمیخوره مدل 87 بخر ! یکی نتخ فرمودن 206 بدنش نمیدونم کجایی شده و بدون کف میشه مثل تشت بدون کفه سرت بیاری پایین کف خیابون می بینی !  یکی میگه با 20 تومن میشه تندر بخری! یکی میگه خونه بگیر یکی میگه برات ماشین واجبه!

من هستم و دو تومن سرمایه ی چندین ماه کار و این همه راهنمایی مدبرانه و خلاقانه و دانشمندانه !!  امروز مرخصی بودم و نقشه داشتم بعد سفر پاشم برم معاینه ی چشم و پلیس بعضافه 10 و کارهای واجب دیگه ! ولی نشد یعنی نشد که بشه چون یادم نمیاد که چی کار ها میخواستم بکنم و حس و حالش نبود و تنبلی !!

نمیدونم چی میخرم نمیدونم کی میخرم نمیدونم اول چی میخرم ...

اول اینکه گواهینامه ام قدیمی 5 ساله است که تعویض نیاز داره ...

دوم یا اینکه سوم  خرید ماشین ..

سوم یا اینکه دوم کلاس اموزش رانندگی و پیاده شدن اندکی زیاد مانیییییی برای ریختن ترس و مهارت کسب کردن!

از هرگونه راهنمایی و سازنده یا تجربه استقبال میکنم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد